Grisen i säcken

Grisen i säcken

Category
Näringslivsmässan
About This Project

Kund: Ett Kundvänligare Sverige arbetar med att hjälpa organisationer att ge sina kunder ett fantastiskt bemötande. Det gör de genom att utbilda, coacha och certifiera organisationer i kundvänlighet.

Uppdrag: Att förstärka erbjudandet gentemot målgruppen och öka intresset för varumärket på Norrköpings Näringslivsmässa.

Budskap: Som kund vill du med säkerhet veta vad du kan förvänta dig av en produkt eller tjänst. Eftersom målgruppen för kampanjen var beslutsfattare vände vi på det välkända begreppet ”köp inte grisen i säcken” och uppmanade vår målgrupp att inte sälja grisen i säcken.

Lösning: Vi placerade ut en stor säck som det grymtade om utanför entrén till mässan. Inne på mässan delade en person utklädd till en gris ut kort med uppmaningen om att inte sälja grisen i säcken och besöka Ett kundvänligare Sveriges monter.

Resultat: ”Grisen i säcken” blev mässans stora snackis bland mässans dryga 3 000 besökare.